Vælg det rigtige Marketing Automation system eller platform

Marketing Automation ekspert
Jeg har arbejdet med Marketing Automation siden 2005. Udover at have skrevet Marketing Automation bogen, har jeg også rådgivet både store og små virksomheder over de sidste 15 år, i hvordan de kan digitalisere og automatisere deres marketing aktiviteter. Nedenfor har jeg lavet et værktøj, der gør det nemmere for dig og din organisation at vælge den rette Marketing Automation platform.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål til testen, resultaterne eller Marketing Automation generelt.
Når du har udfyldt testen på den her side, så får du en række svarmuligheder på, hvilket Marketing Automation system der ville passe godt i din situation. Det er selvfølgelig ikke et entydigt svar, da det afhænger rigtig meget af en mere detaljeret nuancering af din og din virksomhedes situation. Men det kan give dig en indledende pejling på, i hvilken retning du bør kigge.
Efterfølgende kan du bede om at få 3 tilbud, fra forskellige relevante Partnere på de respektive platforme.
Sådan vælger du Marketing Automatin System, Software, Tool eller Platform
Når du skal vælge det rigtige Marketing Automation system til jeres virksomhed, er der en del overordnede ting du skal tage stilling til.
- Henvender du dig til B2B ? Eller B2C?
- Er i en SMB, Mid Market eller Enterprise virksomheder?
- Skal du og din organisation kunne lave alt selv? Eller vil du arbejde med en lokal partner?
- Hvilket kanaler skal du kunne automatisere på? Er det kun Email automation du leder efter? Eller er det en Marketing Cloud, der også kan automatisere Paid Media, Mobile, App, SMS, osv.
- Hvilket teknologilandskab skal det kunne integreres med? CRM? ERP? DAM? og hvem er din leverandør her?
Dette er nogle af de vigtigste parametre, der bestemmer, hvilket teknologi der vil være det rigtige valg.
Powered by:
